Saturday, November 20, 2010

tanggungjawap..

emmm...aku ada mendengar tadi..untuk setiap tindakan, keputusan dan perkara yang kita buat... tanggungjawap selepas itu mesti kita pegang dan perlu kita pikul..... macam yang aku dah buat keputusan untuk hidup aku ni... aku kena bertanggungjawap untuk apa jua masalah, kepayahan, kerumitan @ mungkin kejayaan di masa akan datang... hehehe insyaallah....

pemikiran manusia ni lain2... macam aku ngan sapa2 pun sama.... walau rambut sama hitam..tp?? hehehe

mungkin tak semua orang tau apa rancangan aku pada masa depan.. hanya aku dan Allah je... tu pun kalau Dia tolong aku untuk jayakan rancangan aku..emmm tak gitu??? redha Allah jua yang melebihi segalanya...++ mak n ayah...(mak n yah pun tak tau apa yang aku rancang untuk hidup aku..)

aku memerlukan teman hidup..... tp aku tak tau apa yang dah disediakan untuk aku pada masa hadapan... walaupun dalam hati ini kasih..sayang..rindu... masih menebal... aku jadi malu untuk mengatakan padanya... bertepuk sebelah tangan takkan berbunyi..... teman hidup perlukan kasih dan sayang... kasih dan sayang.....aku ulang... seronoknya kalau dapat tengok kawan2 gembira bila perhubungan masa mengaji sampai ke jinjang pelamin... aku doakan kawan2 yang nak berumah tangga semoga kalian kekal hingga akhir hayat...

tadi....masa tengah kemas2 barang untuk masuk rumah baru.. aku buka balik kotak misteri aku... semua barang2 lama aku yang orang bagi aku simpan dalam kotak ni termasuk la surat2..kad2.. hadiah2... pingat kejohanan aku..hehehe... teringat kembali... cuma aku tak jumpa buku merah aku... emmmm...termasuk sijil emm..emmm..

tinggal lagi 10 hari untuk aku mula keja balik... harap masa dah mula keja nanti.. aku dapat kurangkan perasaan yang ader sekarang ni... emmm aku tak tau la dia akan suka atau tak... sebab aku ader baca rencana berkenaan orang perempuan.. mereka ni tak suka orang lelaki mengagak mereka ni macam mana..hehe kena tanya.. tp selalu tak dapat jawapan....

emmm... aku nak tanya, apa perasaan kalau kita bersembang atau bertanya, orang yang dengan kta buat tak tau je... atau masa kita tengah bersembang dengan dia.. ada benda yang lagi best contoh lagu, then dia suruh kita senyap jap.. emmm.. aku dah rasa.... harap2 kamu semua jangan la buat macam tu.. lagi2 kat orang yang sayang kat kamu walaupun kamu dah tak sayang kat dia atau kamu just nak guna dia... hargailah dia sebelum terlambat... dia ni manusia biasa... tak sesempurna tuan putera yang dalam mimpi kamu... ingat....

hehehe.. hari ni aku dapat jugak makan sup walau pun dah sampai raya ke-3 hehehe.. alhamdulillah.. aku kat alor setar lagi... esok ader kenduri kawen kawan aku.. hanis.. aku ngan dia rapat gak... satu dorm masa form4 sekolah teknik alor setar....tahniah hanis... rezeki hang kawen dulu... semoga hang berbahagia, dimurahkan rezeki dan berkekalan sampai akhir hayat... amin...

tadi.. nak jadi cerita.. adik aku langgar sorang unty ni kat simpang masuk taman rumah aku.. emmm.... luka sikit je... tp dia pakai kereta angah and dia patut kena balik johor malam ni.. dah tertunda esok... semoga keluarga aku ni terhindar dari segala bala..fitnah..dendam... kianat.. dan hasad dengki orang lain... lindungilah keluarga ini ya-Allah...

p/s: post kali ni carcamerba skit... harap paham..

No comments:

Post a Comment