Thursday, November 18, 2010

raya korban 2010

salam lebaran semua....
sekarang aku kat alor setar lagi... pinjam laptop akak aku...pc ader kat penang... hehehe... dapat feel nak tulis blog malam ni....

pagi tadi abanglang buat korban kat kepala batas..... aku follow g tengok sambil tu leh snap2 apa yang patut... emmm untuk post kali ni takdak pic.. next time... ok?? hehehe...

kat rumah semua orang dah tido..tinggal aku je... tadi pergi rumah sebelah... kemas apa yang patut and basuh lantai untuk bilik aku yang kat bawah..
bilik atas semua dah penuh kena cop..hehehe...

basuh punya basuh... sampai pukul 11mlm... sambil2 snap2 pic rumah...aku dah dapat tripod untuk kamera aku... hehehe rezeki, jumpa kat rumah ni..takdak orang pakai..baru lagi...

emmm...senyap betul malam ni....

mayb untuk 2-3 minggu ni hp takleh nak reply msg atau call sesapa... hehehehe... problem skit... nasib la yang sempat dapat msg raya dari aku tu...^__^

kat rumah...makan rendang, laksa, mee goreng, ketupat, nasi kerabu, masak lemak cili api daging... tinggal sup je belum rasa.. hehehe aku masak sendiri sup tu.. ambik resepi dari otai....terima kasih ayah...

emmm..
tadi makcik n pakcik datang... kak salwa nak menikah bulan 12 ni... ayah keluarkan kitap dia tentang nak cari tarikh nikah yang sesuai..hehehe macam2 petua yang keluar tadi...dari nak ambik tarikh nikah..sampai la ke masa lahirkan baby...

ayah.. nanti tunjukkan acik ye... :)

cerita sebelum sampai rumah kemarin... hehehe...

aku bertolak dalam pukul 6 camtu sebab kena sattlekan keja skit... coz kalau dah balik rumah..gayanya aku tak buat keja la..hehehe... sebelum tu ayah ader pesan yang angah nak makan buah nangka... ayah suruh beli kat sp...adoiii... aku dh tau mnesti jam punya atas jambatan.... tp takpa.. nasib la teringat kat bukit jambul ader jual buah... so.. pukul 6 terus cabot dari usm.. 1st destinasi.. bukit jambul... elok2 sampai kat atas bukit.. hujan punya la lebat... emmm.. nak kena beli jugak... nasib aku kot ari tu.. dapat beli buah nangka sebijik...harga dia..RM23 hinggit... emmm dah orang teringin sangat aku beli la.. kot2 kat sp dah tutup.. hehehe..
ok masa untuk balik kampung.... baru je keluar dari sungai 2 dah start jam... adoiiii.. aku rasa ni mau dekat sejam jugak atas jambatan... memang betul pun... dekat2 pukul 7.30 gak la baru dapat keluar jambatan... alhamdulillah...
next..sungai petani..jumpa kawan, nak ambik barang kat dia...sampai kat eumah dia... dia jamu lak laksa..memang rezeki aku kot... hehehe sembang punya sembang... barang pun dah dapat... aku pun gerak balik alor setar... sampai rumah lebih kurang pukul 10++mlm... mak tak tido lagi tp nampak penat sangat... tanya mak ada makan apa?? mak kata rendang dah siap masak... hehehe huureyyy...!!! aku pun apa lagi, turun bawah tengok apa yang boleh dimakan.... tetiba, tak rasa nak makan lak..hehehe... takpa la tunggu esok...

emmm... sekian sudah untuk 1st day raya korban tahun ni.....

No comments:

Post a Comment