Monday, November 8, 2010

2 hari meredah banjir....

sekarang ni aku dah sampai kat usm... 2 hari aku kat rumah yang dah tenggelam selama 5 hari...(maaf kalau post aku kali ni celaru skit ayat... tadi baru baca karangan budak darjah 6, aku pun dah macam bengong nak buat ayat.. psyco tul!!)

bertolak dalam pukul 12 camtu... sampai kat gurun solat.. teruskan perjalanan.. than sampai tol utara dalam pukul 2ptg++ camtu.. keluar je tol nampak bekas lencongan nak masuk ke jalan sultanah... masa aku balik dah bulih masuk.. park kereta kat depan sekolah... jalan kaki sejauh dekat2 1kilometer... 



mula air banjir... depan sekolah dato syed omar..

emmm... nak meredah banjir ni penatnya hanya Allah je yang tau.. sampai kat depan shell air dah sampai lutut.... lupa tukar seluar..redah pakai jeans...hehehe lagi la...

redah punya redah... aku sampai kat rumah... dari jauh nampak mak n angah kat berandah rumah.. sayu je.. emmm...  rumah baru... masih penuh dengan air...


banyaknya air dalam rumah ni... waaaa...

sampai kat rumah... mak tanya bawak air tak?? aku jawap tak.. sori mak... mak tanya makan dak lagi?? aku kata dah kat usm..solat pun dah... aku pun tukar seluar n keluar cari air bersih... bawak tong putih, aku heret dalam air tu sampai kat jalan besar... hehehe lawak tul.. sambil2 snap2 aper2 yang patut.....

aku dan tong air..



"bro facebook ya" hahaha aku kenal pun tak..

prihatin ke??? tak singgah rumah aku pun...

Cerita aku dan botol air...

lepas sampai kat kete.. aku pun drive la nak g kedai abanglang.. kata ader air kat sana...huuu... sampai kat simpang kedai dia..lebih kurang 1-2 kilo lagi la nak sampai.. air lintas jalan.. banyak jugak la... sayang kereta.. aku patah balik lalu ikot lebuhraya..nak keluar ikot kepala batas..(keputusan yang salah dan tak tanya orang).... jem kat lebuh raya... jalan tutup...memang leh keluar ikot kepala batas.. tp sejam atas lebuhraya baru leh keluar.. adoiii..

bila dah keluar nak g hutan kampung... aku silap!!!! jalan pun penuh air.... bila pikir nak patah balik ish.. bukan la.... aku pun redah jugak la...maaf WRX7403... dah jadi macam speedboat... :) 

last sekali sampai jugak kat kedai n isi air...than terus balik.. jalan ikot yang cepat.. redah air lagi... 

heret air lagi... sampai kat rumah dalam pukul5.. ayah kata takyah ambik air lagi.. rumah dah ader air skit.. td selisih ngan pakcik kat masjid pun dia kata masjid dah ader air.. adooiiii... penatnya mengheret air n redah banjir.. sampai rumah aku terus baham nasi... pastu biskut n air kopi.. perhh.. layan.. banjir2 ni apa2 pun sedap..


malamnya....

rumah takdak karan lagi... so malam tu duk dalam gelam + lampu lilin.. angin kuat kat luar.. alhamdulillah... malam tu duk kat luar rumah sambil sembang2 ngan mak ayah..


masak kat luar rumah..berandah... malam tu aku lapar lagi... rebus telor 1/2 masak n makan ngan roti..

angah n adik main catur... 

esoknya....

bangun subuh... air dah surut.. ayah kata kena bersih n kocak2 air dalam rumah dah... takut nanti kering lagi susah.. aku pun siap2 nak cuci rmah yang duduk ni dulu baru rumah baru... seharian dari pagi..sampai petang cuci 2-2 rumah.. badan abis sakit2... + memang ader sakit kat tulang belakang sebelum tu... adoii... bgtau mak.. hehehe.. abis je cuci tengah hari tu... makan nasi tambah.. pastu terus lelap... penat.. petang sambung lagi..

alhamdulillah nasib aku balik, dapat tolong cuci rumah.. kalau tak kesian kat mak, ayah, abanglang.. syukur ader gak jasa aku ni... macam kena2 je time aku balik rumah... air pun cepat surut... terima kasih Allah.. hari ni punya pic takdak... tak sempat nak snap2...

hari ni... pagi2 lepas subuh.. aku gerak balik penang... kat highway... sejuknya+kabus... aku suka sangat....


sekian untuk 2 hari ni....  ^___^  arios amigos... jumpa lagi 5 tahun... kalau masih diberi nafas ini oleh Yang Maha Kuasa...

p/s : terlalu banyak pic yang aku snap sampai tak tau yang mana nak taruk...kuikui


No comments:

Post a Comment