Sunday, October 17, 2010

ayah....terima kasih

petang tadi keluar dengan ayah pergi cari lampu dinding untuk rumah..... dalam perjalanan ayah cerita macam2 tentang rumah tangga....
tiba2 ayah tanya :
" lepas ni kau pulak nak kawen kan??"
"macam mana dengan budak tu???"
aku terdiam... aku rasa ayah tau apa dah jadi ngan aku...
" acik dah takdak apa2 lagi dengan dia..." apa yang aku cuba sembunyikan dah aku bgtau kat ayah...
banyak yang ayah tanya.... aku jawap....
"kita ni orang lelaki..." banyak kali ayah ulang....
banyak nasihat yang ayah kongsi...terima kasih ayah kerana memahami anak mu ini...
rasa selesa sangat dapat berkongsi dengan ayah walaupun masa kecik2 dulu selalu buat ayah risau kan aku... anak yang paling nakal... bila dah besar ni aku lebih selesa berbicara dengan ayah mengenai hal peribadi...
selalunya perkara macam ni berlaku bila aku bersama2 dengan ayah sendirian...
sama macam mula2 aku bercinta dulu...beberapa hari selepas aku mula ada pasangan kekasih..(01.09.2006).. sarapan pagi aku dengan ayah.. adik2 yang lain dah sudah.. ayah tanya:
"kau dah ader girlfriend??" hehehe aku tak tau nak cakap apa....
insyaallah acik akan ingat apa yang ayah pesan....

........acik sayang ayah.......

1 comment: