Saturday, February 19, 2011

selamanya...

sayangku... walaupun selamanya aku masih menyayangimu.... tetapi.. jika hanya aku sahaja yang bersungguh... tiada gunannya..
aku mempunyai matlamat yang perlu di kejar... jawapan mu, aku menunggu utk sekian lamanya... masih tiada yang pasti darimu... aku seperti budak2 yang ingin dibelikan gula2... emmm... dugaan yang perlu dihadapi oleh insan yang bergelar hamba kepada penciptanya... maaf...


1400 tahun yang lalu, Rasullullah s.a.w. pernah mengemukakan nasihat yang lebih baik. Di dalam sebuah hadith riwayat Imam Tirmizi, Rasulullah s.a.w. berpesan kepada Ali r.a., “Wahai Ali, jangan dilengahkan tiga perkara! Solat apabila telah sampai waktunya, jenazah apabila hadirnya, wanita bujang apabila telah ditemui kufunya.”

p/s: ya-Allah.. hambamu ini tidak sabar menunggu dugaan mu... sepertimana doaku setiap hari.. kau perkenankan la...
" jika dia jodoh ku.. dekatkan lah dia dengan ku..
jika dia bukan untuk ku... damaikan lah hati2 kami.."

No comments:

Post a Comment