Tuesday, February 1, 2011

aku mancari..

sebenarnya cara aku salah... aku terlalu mancari cinta... sehingga aku tak sedar yang aku tersasar jauh dari jalan hidup aku yang sebenar... emmmm.. ya Allah... ampunkan lah dosa hambamu ini...

aku dah penat.... aku nak serahkan segalanya pada pencipta ku... engkau yang maha mengetahui segalanya... untuk kesekian kalinya... aku mengeluh lagi..

sebenarnya dah lama aku cuba jauhkan hati ini dari memikirkan soal jodoh... mungkin target aku hujung tahun ni tak kesampaian... sebab soal jodoh ni bukan macm perancangan nak beli kereta.. cukup duit.. leh dapat.. emmm... boleh ke kalau aku tak kawen sampai bila2??

"Di dalam syurga itu ada bidadari-bidadari yang sopan menundukkan pandangannya, tidak pernah disentuh oleh manusia sebelum mereka (penghuni-penghuni syurga yang menjadi suami mereka), dan tidak pula oleh jin." (Qs. Ar-Rahmaan [55]: 56)

kesilapan yang dulu datang balik... emmm Ya Allah, jangan kau goyahkan iman hambamu ini... aku memohon pada mu... kuatkan lah hambamu ini...atau engkau matikan lah hambamu ini... aku tidak terdaya untuk melawannya.... berikan lah kesabaran dan keikhlasan kepada hambaMu ini.. amin..

"Sesungguhnya Kami menciptakan mereka (bidadari-bidadari) dengan langsung, dan Kami jadikan mereka gadis-gadis perawan, penuh cinta lagi sebaya umurnya." (Qs. Al-Waaqi’ah [56]: 35-37)

No comments:

Post a Comment