Monday, May 16, 2011

keluarga haji osman dan hajah jamilah... hehehe

pertama kalinya aku post yang semacam ini... hehehe.. tetiba dalam minggu ni banyak betul teringat masa zaman kecik2 n budak2 dulu....

semua sekali ada 11 orang anak... satu mak n satu ayah...

6 lelaki 5 perempuan...

ayah n mak keja risda.... keluarga kami takdak la senang sangat... hehehe cuma sekarang ni je alhamdulillah dah ok skit...dah ada rumah sendiri... adik beradik pun banyak dah kerja @ kawen...

masa aku kecik dulu.. bestnyaa.... antara sifat2 keluarga ni yang ada masa tu... yang paling ketara masa bab makan... hehe rasa bersyukur yang teramat coz adik beradik ramai.... contohnya.. kalau mak beli rambutan.. satu plastik, bahagi siap2 sorang dapat berapa... selalunya sorang dapat 3-4 biji... minum air laici pun macam tu jugak... bahagi siap2 coz dulu kalau makan sekali semua...

masa bulan puasa... semua makan sekali, dalam pukul 6.30 dah bentang tikar... penuh ruang tamu....bestnyerrr ingat balik masa tu... hehe

masa kecik2 dulu mana leh g kedai suka2... coz duit belanja cukup je utk makan kat sekolah... sekolah rendah..30sen-50sen je... kalau masa balik sekolah, lalu depan kedai harap2 la ayah berenti... hehehe rasa seronok sangat kalau ayah berenti..


kalau bab nak main petang2 takdak masalah... keluarga ramai, main keja2 pun dah cukup orang.. tambah lagi dengan jiran2.. lagi la meriah...

bab buat kerja rumah waktu cuti sekolah... hehe dah bagahi awal2 lagi... orang lain yang basuk kain.. yang lain kena sidai... semua kena buat kerja...

dari kecik sampai aku dah besar la, tak pernah lagi raya kat kampung ayah.. raya kat kampung mak je.. kat n.9... sebab kampung ayah dah takdak sapa...

dalam keluarga ni ada macam2 perangai anak2 haji osman n hajah jamilah... hehe tapi semua dapat yang sama... alhamdulillah semua berjaya...

sekarang ni yang tinggal kat rumah kalau waktu kerja@tak cuti sekolah.. mak, angah, balang, kakteh(pasni nak sambung master) acik(aku), bihah n apit... sebab tu aku lepas ni apa2 pun akan stay kat alor setar ni.... dah semua keluar dari kedah.. hehe.. sebab aku sayang keluarga ni...

p/s: setiap kali orang tanya adik beradik berapa.. aku jawap 11 ORANG!! hehe..

No comments:

Post a Comment