Monday, May 16, 2011

cerita budak nakal...

hmmm... macam mana nak mula ek..hehe... antara kenakalan anak ketujuh haji osman bin bakar masa kecik2...:

1. perkara pertama yang ayah akan tanya bila balik tengah hari @ petang ialah " asrap mana!!!" hehehe.. sebab aku tak duk diam kat rumah n kak teh yang selalu jadi tempat pertanyaan ayah sbb kakteh sekolah petang...

2. bergduh dengan kakak2.. adik2 tak... hehe...sebab dia berebut benda2 yang tak pekdah.. hehe.. pastu kena rotan ngan ayah... hehe..

3. selalu gaduh dengan kakak pengasuh dan pernah buat kacau dalam rumah sampai dia lari... hehehe kena tido kat luar rumah... tp tak jadi baik jugak..

4. keluar main tak ingat nak balik rumah... ayah kena carik dalam kebun getah atau parit..

5. suka benda yang pelik2.. contohnya ambik guni beras sambung2 bagi jadi besar then buat khemah kat lur rumah... hehehe main masak2 n duk kat dalam tu masa hujan n malam...

6. banyak sangat kemalangan yang berlaku disebabkan kenakalan dan buas... contohnya 2 kali jatuh basikal.. 1 jahit kat kepala... jatuh kat kedai makan dalam institud risda kuala krai berdarah kat kening... jatuh kat kerusi batu.. hehehe panggil ayah kat pejabat dia... 1 kali tersepit bawah kereta jiran..berdarah n lupa ingatan kejap... tp semua ni masa sebelum masuk sekolah menengah..

7. tolong cikgu jual buku kawan sekolah kebangsaan baling. dapat upah.. patutnya jual masa waktu rehat.. tp sebab nak ponteng kelas.. jual masa waktu cikgu mengajar..

8. ayah tak pernah kasi naik basikal jauh2.. tp degil n pergi ke pekan kupang dengan jiran2.. balik kena rotan n tk leh masuk rumah..

9. petang2 atau waktu cuti sekolah g cari ikan kat parit atau cari biji getah...

10. suka main dengan budak2... jadi ketua!!! hehehe

11. mak n ayah dah tau nak carik kat mana kalau takdak kat rumah...

12. ayah tak kasi mandi sungai.. tp ikot kawan g namdi sungai waktu cuti atau masa sembahyang jumaat... hehe... ish2... nakal betul..

antara kenakalan yang dibuat oleh aku yang semua orng akan ingat... nakal2.. dan kesan lepas aku masuk sekolah menengah..

1. tak leh ikot rombongan g mana2.. coz ayah takut aku buat benda pelik2..

2. takleh try bawak moto walaupun aku dah sampai kaki.. tumpang kawan pun takleh sampai aku lepas SPM...

3. tak pandai berenang coz masa kecik takleh g mandi sungai...

4. aku dah biasa berlapar n makan yang biasa2 coz aku berkeluarga ramai..

5. hmmmm macam ni la aku sekarang selepas 25 tahun hidup..

p/s: hehe sebenarnya ada banyak lagi... hehehe

No comments:

Post a Comment