Sunday, December 19, 2010

sabtu yang memenatkan

pakcik shukri dan makcik ani buat kenduri kecil2 untuk majlis akad nikah kak salwa(sepupu aku)..
patutnya aku g sana ari jumaat petang..tp tak larat sangat + rumah ada problem kat DB rumah bawah... letrik selalu putus... emmm panggil tukang letrik...

petang jumaat tu sempat gak main badmintan...

ari sabtu tu, aku sampai awal... 8.30pg dah ada kat sana, sarapan nasi goreng + kopi panas... sedap makcik masak...

khemah dah siap pasang semalam, meja pun dah susun.. tinggal kerusi je... siap sarapan, tolong kemas kerusi, pasang meja, pasang payung, siapkan air... susun apa yang patut... pastu dah siap semua tu, lepak kat kedai runcit, pekena 100plus hehe..
dekat2 jam 12 balik rumah... orang dah stat susun lauk, nasi, air, dan pinggan...

aku masa tu tengah siapkan tempat untuk membasuh... geng ngan budak2... hahaa...rajin betui depa ni...

dah siap atur semua makanan.. aku balun dulu, takut tak sempat nak makan... makan ngan pak jang n family dia..

orang dah mula ramai, pinggan bertingkat, hehe mula la kerja mencuci..mencuci dan mencuci...

dekat2 pukul 1.30t/hari...
terus pi masjid... akad nikah lepas zohor... ari ni je ada 2 orang nak akad nikah... sepupu aku punya giliran no 2... hehehe..

yang 1st tu pengantin dia cantik gak... pakai baju pink...kuikuikui..gatai!!

bakal suami kak salwa berpeluh2... hehe... gemuruh tu.... kuang2...

k la... rasanya malas lak aku nak tulis panjang2... siap semua majlis tu petang kul 6.30... berpeluh2 aku angkat kemah..meja...kerusi... penat sangat....

pastu pakcik ajak keluar gi pekan pendang, dia tak bgtau nak buat pa.. pastu dia blanja char kuetiaw...haha..

balik rumah pukul 9mlm, sampai pukul 9.30mlm... tengok bola then ZZZzzzzzZZzzz tido...

p/s: jangan mengharapkan sebarang balasan untuk semua pertolongan yang kita buat... insyaallah telah tersedia untuk kita dikemudian hari dari yang Maha Pemurah...

No comments:

Post a Comment