Thursday, September 30, 2010

alhamdulillah......


syukur aku apada allah yang menjadikan hambanya tidak sempurna agar dia dapat mempelajari dan memperbetulkan kesilapan yang telah dia lakukan....

tidak ketinggalah aku yang lemah lagi nipis iman ni... aku ego... kadang2 panas baran... tidak jujur... kenkadang ader menipu... tidak tepati janji.. menyakiti hati orang yang paling aku sayang..dia dan keluarga.. dan yang paling banyak ialah banyaknya perkara mungkar yang aku buat.. dosa2 aku pada tuhan..

selama 6 bulan sebelum ni pun hati aku tak tenteram.. setiap hari aku memohon diberikan petunjuk agar aku berubah... aku taknak menzalimi sesiapa... secara tak sengaja, allah dah berikan petunjuk agar aku berubah...amin... mungkin aku tak dapat buat keputusan yang macam mana sekarang, kerna bagi aku..banyak tanggungjawap yang terpikul kat aku selama berkawan...

insyaallah.. selepas bangun jam 2.20+-  pagi ni.. gambaran yang jelas dah aku perolehi... semoga tenang la jiwa ni...

hehehe... kebetulan semalam, lepas beli makanan berbuka.. aku teringin nak lalu kat kawasan bilik dia... terjumpa lak dia nak keluar...dapat lihat wajah dia pun aku dah bersyukur walaupun dalam fikiran ni menolak untuk berjumpa... kerata dia hantar g service.. :) 

" ya Allah... Kau telah tunjukkan aku jalan untuk menjadi hambamu yang Engkau redhai.. semoga engkau kuatkan iman hambamu ini dan Engkau tetapkan lah hati hambamu ini.. amin.. semoga Engkau pertemukan jodah yang terbaik buat kekasih hati ku, kerana aku taknak menzaliminya.. amin.. ya Allah.. aku tahu aku telah lama jauh dari Kau, setiap hari aku memohon Engkau tunjukkan jalan buat ku..aku menunggu... sudah sampai masanya Engkau tunjuk pada ku.. aku bersyukur ya Allah.."

semoga tenang jiwa ini....

No comments:

Post a Comment